2007. augusztus 23., csütörtök

Hogyan működik a Google keresője?

Hogyan működik a Google keresője?

1. A Google kereső elsődlegesen indexeli az oldalakat.

- A Google kereső indexelése annyit jelent, hogy sorban végig pásztázza a GoogleBot szolgáltatása a weboldalaidat. Ezt viszont abban az esetben, ha optimálisan van megszerkesztve.

2. Pagerank szolgáltatás a Google keresőben

A PageRank az informatikában egy olyan algoritmus, amely hiperlinkekkel összekötött dokumentumokhoz számokat rendel azoknak a hiperlink-hálózatban betöltött szerepe alapján. (Ezt a számot szintén PageRanknek nevezik.) A PageRank a Google internetes keresőmotor legfontosabb eleme. Larry Page és Sergey Brin (a Google alapítói) fejlesztették ki 1998-ban a Stanford Egyetemen.

A Google arra a feltételezésre épít, hogy a weboldalak készítői általában azokra az oldalakra linkelnek a saját lapjukról, amiket jónak tartanak, vagyis minden hiperlink felfogható egy-egy szavazatként a céloldalra. Minél több szavazatot kap egy oldal, annál fontosabb, de azt is figyelembe kell venni, hogy a szavazatot leadó oldal mennyire fontos. (Ez egy rekurzív definíció: az a fontos oldal, amire fontos oldalak mutatnak.) A PageRank a fontosság számszerűsítése.

A „PageRank” szó a Google bejegyzett védjegye. Az eljárást az USA-ban szabadalom védi (6,285,999. számú U.S.-szabadalom).


3. PageRank a GoogleBarban

A GoogleBar által használt, 10-es skálájú értékelést gyakran összekeverik a PageRankkel. A GoogleBar által mutatott érték jelentése valójában nem ismeretes – sokak szerint a PageRanknek a 0–10 intervallumra logaritmikusan átskálázott és kerekített értékét mutatja. (Ugyanez érvényes a Google Directory által mutatott értékekre is, csak ott 0–7-ig van a skála.)

A GoogleBar néha olyan oldalakra is ad eredményt, amik nem szerepelnek a Google indexében. Az ilyen eredmények valószínűleg a közeli oldalak PageRankjeire alapozott találgatások.

A PageRank manipulálása

A PageRank eredményeket lényegesen nehezebb manipulálni, mint a hagyományos, vektortér modellen alapuló módszereket, de nem lehetetlen. Egy bevett módszer a „comment spam”, linkek elhelyezése bárki által írható oldalakon, például vendégkönyvekben, blogokban vagy wikikben. Egy-egy ilyen link csak elenyésző mértékben növeli meg a céloldal PageRankjét, de nagy mennyiségben alkalmazva már jelentős növekedést lehet elérni. A Google a közelmúltban egy új HTML attribútumot (rel="nofollow") javasolt a „comment spam” elleni védekezésre.

A másik jellemző trükk a linkfarmok használata: olyan webszájtok készítése, ahol nagyszámú „szolga” oldal van, amelyek egyetlen haszna az, hogy a kezdetben kapott szavazatukat átadják a főoldalnak. A Google a PageRank érték 0-ra csökkentésével „bünteti” azokat a linkfarmokat, amikről tudomást szerez. Vélhetően számos más módosítást is alkalmaz, de ezeket igyekszik titokban tartani.

(forrás:http://hu.wikipedia.org/wiki/PageRank)

Barátok:
1. www.szemuvegvilag.com - a látásért a látásmódért portál
2. www.szemuvegkeret.com - Napszemüveg és szemüvegkeret webáruház
3. www.zalkaoptika.szemuvegvilag.com- Zalka Attila látszerész mester oldala- a legjobb látszerész

4.www.hellokittyeyewear.com - Hello Kitty eyewear (Hello Kitty szemüveg és Hello Kitty napszemüveg) - www.hellokittyeyewear.com

5.www.hardwaredepo.hu - Használt számítógép, használt pc, használt nyomtató,használt monitor

6. www.pgah.hu - Profi Magyar Golf Sport Egyesület - Profi Golf és profi golf versenyzők oldala (golftv, golf video, golf eremények, golf rendezvények, golf csapatépítés)

7.googlekereso.blogspot.com - Google kereső optimalizálás - kereső optimalizálás- SEO



2007. augusztus 22., szerda

Google térkép és más újdonságok

GOOGLE MAPS a TE térképed


Készítsd el a saját GOOGLE MAPS térképeidet!

A Google Maps szolgáltatásnak köszönhetően a weboldaladba integrálhatod saját lakásod vagy irodád, netán más hasznos intézmény elhelyezkedését, rövid és hasznos kommentekkel.



Nincs még
GMAIL.COM- os email címed?

A GoogleMaps szolgáltatáshoz, mint minden más Google szolgáltatáshoz, a Google saját levelezőjének a megléte szükségeltetik. A GoogleMail szolgáltatás pedig 2GB tárhelyet biztosít. Kattint a GoogleMail feliratra és 2 perc múlva neked is lesz egy!




A GOOGLE MAPS használata

A GoogleMaps szolgáltatás megkezdésekor a SearchMap felirat melletti mezőbe beirod a keresett város nevét, címét és már is ott a képen az adott hely. amennyiben csak a város nevét tudod, de az utcát nem és szeretnél bőven szétnézni a lehetőségek között, akkor csupán beirod a város nevét. Jelen esetben a Budapest nevet irtam be, tehát, itt a páldánk szerint Budapestre kerestünk rá. Mint láthatod, a képen (bal felül) Budapest térképének belvárosi pozicíója jött be először. A kép bal oldalán látható pozitiv és negativ ikonok segitségével tudsz közelíteni és távoli képet generálni adott esetben.


Hogyan mentem el a GoogleMaps térképemet?


Ezt a kérdést, sokan teszik fel mostanában. A kérdés megválaszolására itt a megoldás.

Mint jól látható a Link to this page feliratra klikkelve előkerül egy kétsoros ablak. Amennyiben a térképet szeretnénk eltárolni elegendő a felső sort kimásolni, vagy az email ikonra kattintva ezt a rendszer elküldi számunkra.

A weboldalunkba is beilleszthetjük, ha fogjuk az alsó sort és kimásoljuk, majd bemásoljuk a weboldalunkba. Itt megváltoztatjuk a kép méretét pontosan akkorára amekkorára azt a weboldal engedi számunkra.


Hogyan menthetem el személyes kommentekkel (személyes megjegyzés) a GoogleMaps térképemet?


A kérdés megválaszolására a következő kép ad választ.


A képen látható "Save to My Maps" feliratra klikkelve, egész sor hasznos adatot irhatsz bele a térképbe így:

Weboldalad címét, a címre vonatkozó adatokat, bármit, amit úgy ítélsz mások számára az elérésedet tezi lehetővé. Ezáltal az oldalaon található térkép nem csak tetszetős lesz, de minden adattal ellátott.

Sok külföldi barátomat fogadom a saját személyes térképemmel, mert ezt kinyomtatva már minden TAXI -s tudja, hol is találhatnak meg pontosan. Okos és esztétikus figyelmesség!

Elakadtál? Segítségre van szükséged? Írj!

Barátok:
1. www.szemuvegvilag.com - a látásért a látásmódért portál
2. www.szemuvegkeret.com - Napszemüveg és szemüvegkeret webáruház
3. www.zalkaoptika.szemuvegvilag.com- Zalka Attila látszerész mester oldala- a legjobb látszerész

4.www.hellokittyeyewear.com - Hello Kitty eyewear (Hello Kitty szemüveg és Hello Kitty napszemüveg) - www.hellokittyeyewear.com

5.www.hardwaredepo.hu - Használt számítógép, használt pc, használt nyomtató,használt monitor

6. www.pgah.hu - Profi Magyar Golf Sport Egyesület - Profi Golf és profi golf versenyzők oldala (golftv, golf video, golf eremények, golf rendezvények, golf csapatépítés)

7.googlekereso.blogspot.com - Google kereső optimalizálás - kereső optimalizálás- SEO

2007. augusztus 21., kedd

Google kereső optimalizálás képekre

KÉP KERESŐ OPTIMALIZÁLÁS



Nem elég felhelyezni a képet és várni, hogy a Google kereső rátaláljon!


Sokan nem is tudják a Google kereső rendszerében a képeknek legalább akkora szerep jut mint a szöveges bejegyzéseknek. Mi több, a Yahoo, az MSN és az Altavista is kiemelten keresi a képeket és a kép jellegű bejegyzéseket.

Néhány hónapja megkértek barátaim, hogy nézzem már át az oldalukon lévő képeket, mert azok olyan szépek mint az állom, a Google keresője meg még sem talál rájuk.

A képek valóban tetszetősek voltak, kiválló szögből fényképezett látványos tájképek és erotikus aktok is voltak köztük, ám a következő hibát mindenhol felfedeztem.

Hibák amely miatt a Google keresője soha nem talál a képeidre:

1. A kép mérete 280x200px mérethez hasonlatos kategóriában van.
2. A kép elnevezése valamiféle oldalra optimalizált kifejezés pl. righpicture,gif, vagy pl jobboldalfeul.gif stb.
3. A kép neve számokat tartalmazott, igy pl 1r45655kf.gif

A Google kereső optimalizálás során optimalizáld a képeidet a következő módon:


1. A kép mérete legyen lehetőleg 450x px X méretnél nagyobb mert a kereső ettől kezdve találja meg az ugy nevezett nagy méretű kép kategória számára.

2. A kép nevét úgy válaszd meg, hogy azt mások is ugyan igy gondolják névként a képedről pl. az IBM logóját ird ibm-logo.gif nek, vagy ibmlogo.gif nek és ne logo3kicsi45.gif nek mert erre senki nem gondol.

3. Legyen az oldaladon több nagyméretű kép, pl. egy képgyüjteményben ahol az előnézet mögé helyezd a nagyobb méretű képet. Ez persze munkás dolog, de ennek hatására, a képeid miatt, egyre többen fogják megtekinteni az oldaladat és azok is oda fognak látogatni akiket a tartalom összességében nem is érdekelt szöveges változatában.

4. Optimalizáld a képeket a különféle keresőknek, külön képlistában és ezt add meg az oldalstruktúra listában.
Ezáltal sokkal gyorsabban fogja elérni a kereső minden mások számára triviális (közismert) képnevű fotódat.

A Google kereső optimalizálásához minden elérhető a neten igy a robotok számára készült oldal lista is.

A legfontosabb, hogy oldalaidról készíts SITE MAP-át pl. a GOOGLE SITEMAPS GENRATOR -ral.

Ez a SiteMapsGenerator program teljesen ingyenes és teljes térképet készít oldaladról, ellentétben sok, látszólag ingyenes programmal szemben.

További hasznos információt ismerhetsz meg angol nyelven a SITEMAPS.ORG weboldalán a protokol működéséről.

Kérdésed van? Irj nyugodtan segitek!


Barátok:
1. www.szemuvegvilag.com - a látásért a látásmódért portál
2. www.szemuvegkeret.com - Napszemüveg és szemüvegkeret webáruház
3. www.zalkaoptika.szemuvegvilag.com- Zalka Attila látszerész mester oldala- a legjobb látszerész

4.www.hellokittyeyewear.com - Hello Kitty eyewear (Hello Kitty szemüveg és Hello Kitty napszemüveg) - www.hellokittyeyewear.com

5.www.hardwaredepo.hu - Használt számítógép, használt pc, használt nyomtató,használt monitor

6. www.pgah.hu - Profi Magyar Golf Sport Egyesület - Profi Golf és profi golf versenyzők oldala (golftv, golf video, golf eremények, golf rendezvények, golf csapatépítés)

7.googlekereso.blogspot.com - Google kereső optimalizálás - kereső optimalizálás- SEO

Kereső optimalizálás lépései - Google kereső

KERESŐ OPTIMALIZÁLÁS


Google kereső optimalizálás szöveges tartalom
I. rész


Sokan azt gondolják, a kereső rendszerek minden oldalt "felszednek" majd onnan mindenki látja a megkreált oldalainkat. Ez valójában csak abban az esetben van igy, ha megfelelően használjuk a weboldalakba beépített lehetőségeket. Még is milyen lehetőségekről beszélhetünk?

Néhány héttel ezelőtt alapitottam több új weblapot és e közben a barátaim is azzal kerestek meg, hogy segítsek nekik optimalizálni.

Google keresőoptimalizálás - de hogyan?

A keresők a weboldal fejlécében található un. tag-okat használják arra, hogy az ott megadott adatokból azonosítsák a weboldal tartalmának gyökerét ( tartalmi forrás elemek) és ezáltal könnyítik a weboldalra történő eljutást.

META megnevezése (forrás:www.wikipedia.hu)

Itt lehet megadni a szerző nevét, a kiadás dátumát, a lejárat idejét, a lap leírását és minden egyéb metaadatot, ami a többi head elemből és jellemzőikből nem derül ki. Gerenikus természetükből adódóan a meta elemek kulcs-érték párokat adnak meg.
Egyik formájában a meta elem meghatárothatja azt a HTTP fejlécet, amit az aktuális HTML tartalom előtt küldjön a kiszolgáló a klienshez.
Nézzünk erre egy gyakorlati példát, jelen esetben a szemuvegvilag.com weboldal meta tagját másolom ide példaként:





A szemuvegvilag.com weboldalának fejrészét áttekintve, az 1. pont alatt látható a weboldal fejrésze, melyet a böngészők felső sorában láthatunk. Az itt található tartalmat hivjuk fejcimkének, vagy oldal cimének. (fejrész)

A 2. pontban az un. keyword (kulcsszó/kulcsszavak) kerültek elhelyezésre. Sokan azt gondolják, hogy ha ide bele irnak mindenféle az oldalukra jellemző szót, akkor az bőven elég ahhoz, hogy rájuk találjon pl. jelen esetben a GOOGLE kereső robotja. A Google kereső robotja ezzel szemben akkor keresi meg és pásztázza végig az oldalat, ha az a kereső feltétel rendszerének megfelel. Először is megtekinti az un. relevanciát (tartalmi azonosságot) az oldal tartalma alapján. Ez alatt azt értjük, hogy meghatározza a keywords és a tartalom közötti párhuzamot, azaz az egyezést. Esetünkben pl. ha mi a "pamela anderson sex istennő szemuvegkeret.com" kifejezést haszánljuk a keywords sorban, azt nem fogja megtalálni, ezért ezt nem fogja tudni értelmezni mint eredményes párhuzam, azaz a Kulcsszó sűrűség vizsgáló
nem fog megfelelő párhuzamot látni, nem fogja tudni eldönteni, mi az oldal domináns kereső szava. Domináns az oldalon a kereső szó, ha annak %-os találata 2-8% között van, vagy ennél jobb %-ban meghatározó.

Ezáltal az irreleváns kifejezéseket "eldobja" a Google keresője ( meg más keresők is természetesen) Elfogadhatjuk tényként, a Google nem tolerálja a "kijátszásokat", simán kisorolja oldalunkat a meglévő helyéről, akár több 100 oldallal hátrébbi elérhetőségre. Sokan ezáltal veszitenek el több ezer dollár bevételt, mert az oldal tartalmát megváltoztatva, elfelejtik optimalizálni. A keresők ezt mind nem felejtik el megtenni!

Kidobott a kereső a listából: Mit tegyünk ennek a kellemetlenségnek az elkerülése érdekében?

- Töltsük fel oldalunkat a keywordsban meglévő kifejezésekre optimalizált tartalommal és ellenőrizzük le annak helyes beállítását. Magyar nyelven az egyik legalaposabb lehetőség a www.seotools.hu weboldalon található. A metatag ellenőrzés link alatt, pontos választ kapunk arra, hogy oldalunk tartalmilag, hány %-ban felel meg pl. a Google keresőnek.

Az egyik ilyen iskola példát a www.pcarena.hu oldalon található használt számítógép nagykereskedés weboldalán láthatjuk. A 2007.július 30.-i optimalizálását követően a Google keresője 640 találatról 1140 találatra bővült (jelen napig) mert a tartalom relevanciája ilyen mértékben növelte meg az oldal találatát.

A 3 pontban a leirása olvasható a weboldalnak. A 4 sorban a weboldalat készítő email címe olvasható. Az 5 sorban ill. a 6. sorban a keresőnek meg tudjuk adni, hogy milyen módon kezelje az oldalnukat, az 5. sor a teljes szerveren elhelyezett könyvtárunkat pásztázza, mig a 6. sor az index oldalról kiindulva (follow) követés módban végig pásztázza az index oldal összes linkjét. Mind két eset akkor igazán hasznos ez a módszer alkalmazása, ha az un. aloldalak is ellenőrzöttek és optimalizáltak.

A 7.sorban a robor un. megkeresésének idejét tudjuk optimalizálni, jelen esetben ez 2 nap. Ez azt jelenti, hogy a robot eltárolja hogy 2 naponta kérjük a visszatérést. Sikeres megoldás, tapasztalatból mondom, működik.

A 8. sor a weboldal szerzőjének nevét tartalmazza, jelen esetben az én nevemet. A 9-10 sorban az NOODP-vel ismerkedünk meg.

Mit jelent az a kifejezés, hogy NOODP ?

Az NOODP jelentése: Figyelmen kívül hagyott nyílt forrású adatbázis fejléc tartalom

Elég furán hangzik de valójában pontosan erről van szó. Az un ODP forrású adatbázisok Open Directory Project tartalmi mezője, olyan módon rögzíti az adatainkat mint a földbe mélyen beleágyazott gyökerek rögzítő ereje. Ezáltal az un. NOODP által ezt a beágyazott kifejezést kérjük a keresővel figyelmen kívül hagyni. Jelen esetben a GOOGLE keresőjére vonatkozik a kérésünk, de egy új sorban megadhatjuk pl. a Yahoo kereső nevét, vagy a MSN kereső nevét is.

A 11.sorban az oldal stíluslapja az un. CSS elnevezése található. Ez azon weboldalak esetében van így, ahol az.un CSS (stíluslap) is megtalálható.

Hasznos tanácsok kereső optimalizálóknak:

1. Az oldal tartalmilag szóljön arról, amit mi szeretnénk tartalmilag.

2. A tartalomba ne keverjünk irrelevéns (oda nem illő) szavakat, kifejezéseket (pl. informatikai oldalra ne tegyünk szexuális tárgyú kifejezéseket) mert ezt a kereső észleli és "eldobja" az oldal addigi értékes találatát is.

3. Válasszuk meg a tartalmat helyesen és esetenként több alkalommal is "kiemelhetünk" egyes szavakat is pl. jelen esetben ezt a szemuvegvilag.com kifejezésre tettük meg.

4. Az oldal elkészülte után a tartalmat vessük alá META TAG ellenőrzésnek pl. a Meta tag ellenőrző segítségével.


Egyéb kérdés esetén fordulj hozzám bizalommal.

Barátok:
1. www.szemuvegvilag.com - a látásért a látásmódért portál
2. www.szemuvegkeret.com - Napszemüveg és szemüvegkeret webáruház
3. www.zalkaoptika.szemuvegvilag.com- Zalka Attila látszerész mester oldala- a legjobb látszerész

4.www.hellokittyeyewear.com - Hello Kitty eyewear (Hello Kitty szemüveg és Hello Kitty napszemüveg) - www.hellokittyeyewear.com

5.www.hardwaredepo.hu - Használt számítógép, használt pc, használt nyomtató,használt monitor

6. www.pgah.hu - Profi Magyar Golf Sport Egyesület - Profi Golf és profi golf versenyzők oldala (golftv, golf video, golf eremények, golf rendezvények, golf csapatépítés)

7.googlekereso.blogspot.com - Google kereső optimalizálás - kereső optimalizálás- SEO